torsdag 30 april 2009

1 Maj Och Valborg..

Hejsan!

Igår så vaknade man kl 5 redan men som tur va kunde man somna om igen ett litet tag, Pappa och Marja var här på besök fikade och snackade lite grann. Sen kom även mamma förbi på en kopp-kaffe.
Jag, izzy och S gick ut på en promenad lite senare på kvällen, gick runt kanalen.. Tänkte om vi skulle gå och kolla på majbrasan men innan den var tänd kl 21.00 så skulle izabelle legat redan och sussat för länge sen, så det blev ingen brand och se för oss, men vi hade det trevligt ändå, käka kex och ost, kolla på tv och snackade bara. I morgon är det min BF och jag har väl inte haft nå känningar på att det skulle kunna snart vara på gång, så får väl acceptera att jag kommer gå över tiden, men när det är ett datum utsatt så känner man att det ska vara att det blir av då, men man måste också tänka på att det är helt vanligt att gå över tiden, mer än födda tidigare. Känner att mitt humör börjar bli irriterat och dör av rastlöshet för att alla tankar går åt, kommer det snart?Vad var det där för känsla? Nu kanske?..hinner inte eller rättare utsagt orkar inte ta tid till annat, man ska ju låta vardagen rulla på som vanligt säger dom, men jag är väl ett speciallfall. Haha!Vill jag nått då ska det ske Nu Nu Nu!
Jaha, tillbaka till idag då, Vakna för en stund sen halv sju om jag ska vara petig. Ush!Ville bara ligga kvar och sova men men, det går inte att sova om, om man vaknat en gång inte jag iallafall.
Nu ligger S och Izzy och gosar i soffan och tittar på barnprogram. Jag sitter här och funderar på vad man ska kunna hitta på idag då.?Nån som har en idé att dela med sig till mig?
Tänkte att jag ska dra med mig dessa trötta soffsussare och gå ut o sätta oss i solen och kanske sparka lite boll, för det tycker izzy om :).
Ja, det är väl det som sker idag. Tänkte börja fixa in lite kort, har legat på latsidan när det gäller det, har ingen camera kvar, men kom ju på att man har ju mobben att knäppa med.:)
Aja, ha en trevlig fortsättning på valborgen.

...................................................................

Så nu har vi vart ute, flickan badad och vällingen uppdrycken hon ligger och sussar så gott där i sin säng, vart ute på promenad skantzö kanalen runt och sen ätit glass ute i solen :) har även hunnit sitta lite på balkongen men är inte så mkt för sol just nu, känns så jävla kvävande.. haha. skönare när man är ute och går, då kanske det blåser lite grann då och då. :) Kommer inget på tv idag som vanligt.. evigt tjat om det.. så köpte 3 filmer igår, ska se ikväll vad det är för nått. Så nu ska jag sätta mig på soffan med älskling och käka en fett pizza och kanske kommer jag somna där med. :) Natti natti för idag!//Miia



Inga kommentarer: