tisdag 6 april 2010

Tisdag,

Dagis för izzy, det gick bra...tycker att dom kan informera bättre nu när dom nya reglerna har kommit. Så man vet lite mer.. ska man ha barn hemma när dom har lov eller kan man gå med dom tilldagis helt plötsligt, men har är det dagis som gäller.. varför inte utnjuttja det så mkt man kan när dom ändå ska kräva mer pengar av låginkomsttagare. Bull!.
Jag har hängt i gäng med vanessa hela dagen medans S vart o tränat och hem till polare, så när vanessa sov middag så tog jag tillfälle i akt och tog en rejäl städning här hemma, balkongen detsutom =). I kväll blir det shutter island och en annan film vi ska kolla på när S kommer hem. Och i morgon tar jag och går en promenad till en tjej kompis som jag ej träffat på några år, ska fika och snacka skit.. Vanessa följer med mig.. hon har en 3 åring där hemma så skulle varit roligare för tösen om izzy följt med men det kommer kanske om man tar en dag i nån helg till det.. men nu ska jag o hon prata av oss =) på en koppi kaffe o skvallra lite!
Väntar på att det ska komma nya kulor hem till kontot, så ska jag inhandla tapet, och göra om köket till min stil just nu ser det ut som en raggarkvart av en släng migrationsverket som pricken över i :t på den höga hyran som jag betalar varje månad. Har tänkt på att kanske ta o flytta men d kommer inte bli billigare på mimer, men nu när jag ändå har tapetserat o bytt golv o så så känns det mer som mitt hem av min egen touch ahaha, men man kan ju alltid kolla runt... drömlägenheten då nappar ja på en gång. och allt ifrån 70 talet är fult! Och gult är fult! vitt är dött! Usssh... hahah aja ungarna skriker i mitt öra här.CHAO

Inga kommentarer: